Styr opgaverne – værktøj og overblik over foreningens opgaver
Mange opgaver eller projekter går i stå eller ender med at leve deres eget liv.
Med nogle enkle værktøjer lærer I bedre at holde styr på opgaver eller projektet undervejs, og hvordan I kommer i mål.
Hvad skal der laves, hvornår og hvem er ansvarlig for det?
Kurset giver jer overblik gennem en plan, der prioriterer de enkelte handlinger i projektet og gør det let at følge op på opgaverne.
Rammeprogram
10.00 – 10.15 | Velkomst, præsentation og program. |
10.15 – 12.00 | Styr opgaver eller projekterne! |
Hvordan opbygger man en projektbeskrivelse og styrer opgaven eller projektet i mål? |
|
Det er bl.a. tidsforbrug, ressourcer og ansvarlige på projekter. | |
Hvordan inddrager vi medlemmerne i opgaverne eller projekterne? |
|
12.00 – 12.45 | Frokost. |
12.45 – 13.45 | Praktisk læring med konkrete projekter og styringsværktøjer. |
13.45 – 15.00 | Hvordan afklarer vi forventninger og krav til projektopfølgning? Hvad er projektlederens rolle? |
15.00 – 15.45 | Synliggørelse af opgaver eller projekter, og hvordan informerer vi om dem? |
Giv feedback – anerkendelse og ros samt fejre små succeser. | |
15.45 – 16.00 | Evaluering af kursus. |
Undervisere
AOF
Støtte til kursusafgiften
Når du har planlagt kurset i samarbejde med AOF, kan du søge støtte her: