Styr opgaverne – værktøj og overblik over foreningens opgaver

Mange opgaver eller projekter går i stå eller ender med at leve deres eget liv.

Med nogle enkle værktøjer lærer I bedre at holde styr på opgaver eller projektet undervejs, og hvordan I kommer i mål.

Hvad skal der laves, hvornår og hvem er ansvarlig for det?

Kurset giver jer overblik gennem en plan, der prioriterer de enkelte handlinger i projektet og gør det let at følge op på opgaverne.

Rammeprogram

10.00 – 10.15 Velkomst, præsentation og program.
10.15 – 12.00 Styr opgaver eller projekterne!
Hvordan opbygger man en projektbeskrivelse og
styrer opgaven eller projektet i mål?
Det er bl.a. tidsforbrug, ressourcer og ansvarlige på projekter.
Hvordan inddrager vi medlemmerne i opgaverne
eller projekterne?
12.00 – 12.45 Frokost.
12.45 – 13.45 Praktisk læring med konkrete projekter og styringsværktøjer.
13.45 – 15.00 Hvordan afklarer vi forventninger og krav til
projektopfølgning? Hvad er projektlederens rolle?
15.00 – 15.45 Synliggørelse af opgaver eller projekter, og hvordan informerer vi om dem?
Giv feedback – anerkendelse og ros samt fejre små succeser.
15.45 – 16.00 Evaluering af kursus.

Undervisere

AOF

Støtte til kursusafgiften

Når du har planlagt kurset i samarbejde med AOF, kan du søge støtte her: