4 dage uden digital post fra det offentlige
Fra fredag den 26. november til og med mandag den 29. november kan du ikke modtage eller besvare digital post fra offentlige myndigheder.
Senest opdateret: mandag 14. februar 2022
Den nye offentlige løsning til digital post er på vej. Den har det opfindsomme navn “Digital Post”.
Derfor skal al din post flyttes over i det nye system, og det betyder, at alle offentlige myndigheder kortvarigt må stoppe med at sende og besvarelse digital post, mens data overflyttes fra den gamle løsning til den nye.
Du skal ikke gøre noget for, at få flyttet din post. Det sker helt automatisk.
Hvornår kan jeg ikke modtage digital post?
Fra fredag den 26. november til og med mandag den 29. november kan du ikke modtage eller besvare digital post fra offentlige myndigheder. Begge dage inklusive.
Fra tirsdag den 30. november kan du igen modtage og besvare digital post fra offentlige myndigheder. Du logger ind med NemID eller MitID, som du plejer.
I de fire dage kan du fortsat:
- Logge ind med NemID eller MitID på borger.dk og e-Boks og læse den post, du tidligere har udvekslet med offentlige myndigheder.
- Modtage post fra de virksomheder, som du har givet tilladelse til at sende til dig i e-Boks for eksempel din a-kasse, el-selskabet eller din arbejdsgiver.
Hvornår er “Digital Post” klar?
Den nye offentlige løsning “Digital Post” er klar den 30. november. Det betyder, at du fremover kan læse digital post fra offentlige myndigheder flere steder
I dag kan du læse digital post fra offentlige myndigheder på borger.dk og i e-Boks. Det kan du også fremover.
Men som noget nyt kan du fra den 30. november også læse posten i en ny Digital Post-app og på www.mit.dk.
Hvis du vil vide mere om Digital Post, kan du læse mere på www.borger.dk/digitalpost.
Først publiceret: tirsdag 23. november 2021
Artiklen er sidst opdateret mandag 14. februar 2022 kl. 15:30