Bank vil lære danskere at spotte svindlere
Nordea holder 37 arrangementer over hele landet, hvor banken oplyser om, hvordan man undgår digital svindel.
Senest opdateret: mandag 12. august 2024
Telefon-banditter, fup-mails og snyde-sms’er.
Den digitale svindel har aldrig været mere udbredt. Og især ældre er ofre.
Det vil en af landets største banker nu gøre noget ved.
“Kom et skridt foran svindlerne”, lyder det nu fra Nordea, der på en række møder og et landsdækkende on-line seminar vil oplyse kunder og andre danskere, hvad de de gøre for ikke at blive svindlernes næste offer.
“Vi tror på, at vi sammen skal være et skridt foran svindlerne, hvis vi skal bekæmpe dem. Derfor deler vi glædeligt ud af vores ekspertise og erfaringer med at spotte og stoppe svindel,” lyder det fra Nordea.
Gratis at deltage
I uge 22 bliver der holdt 37 arrangementer i bankens filialer over hele landet. Har man ikke mulighed for at dække op til et fysisk møde, kan man deltage i et webinar 27. maj.
Det er gratis at deltage, men først til mølle….
“Alle har ret til at føle sig tryg. Også når man færdes digitalt. Men hvert år bliver uheldige danskere svindlet for flere hundrede millioner kroner, fordi de modtager falske mails, SMS’er og telefonopkald, som ligner troværdige henvendelser,” lyder det fra Nordea.
Tilmelding her
På arrangementerne vil der blive orienteret om:
- Hvordan arbejder svindlerne?
- Hvorfor er de så dygtige til at manipulere os?
- Hvad er de mest udbredte svindelnumre, du bør kende til?
- Vigtigst af alt: Hvad kan du gøre for ikke at blive svindlernes næste offer?
Spred budskabet
Hjælp andre seniorer med at blive opmærksom på tilbuddet fra Nordea. Del artiklen på Faglige Seniorers Facebook-side.
Først publiceret: onsdag 8. maj 2024
Artiklen er sidst opdateret mandag 12. august 2024 kl. 16:05