Dronning Margrethe indlagt til observation med hjertekrampe
"Hendes Majestæt er træt, men ved godt mod," meddeleler Kongehuset.
Senest opdateret: mandag 18. maj 2026
Dronning Margrethe er torsdag eftermiddag blevet indlagt på Rigshospitalet på grund af hjertekrampe.
Hun vil være indlagt hen over weekenden til observation og yderligere undersøgelser.
“Hendes Majestæt er træt, men ved godt mod,” meddeleler Kongehuset.
Herfra lyder det, at Kongehuset vil melde ud, når der er nyt.
Dronningen er 86 år.
Dronning Margrethe var sidst indlagt i maj 2025. Dengang blev hun indlagt til observation som følge af en forkølelse.
Det skete for “en sikkerheds skyld”, lød det dengang fra kongehuset.
Hvad er hjertekrampe?
Først publiceret: torsdag 14. maj 2026
Artiklen er sidst opdateret mandag 18. maj 2026 kl. 07:33