For aktive og klubbestyrelser i Faglige Seniorer
Der er hjælp at hente til jeres seniorklubs arbejde i Faglige Seniorers sekretariat.
Hvis du er medlem af bestyrelsen i jeres seniorklub, kan du være med til at sikre, at sekretariatet har opdaterede oplysninger om klubben.
Aktivitetskalender
Klubbens aktiviteter kan vises her på hjemmesiden og i nyhedsbrevet, hvis I sender dem i den elektroniske aktivitetsblanket.
Indsend jeres aktiviteter her.
Blanket til nyhedsbrevstilmeldinger til brug på møder o.l. (PDF)
Søg støtte til jeres aktiviteter
Der er flere muligheder for at søge støtte til jeres aktiviteter:
- Hos Faglige Seniorer, som administrerer en rammebevilling for Veluxfonden. Se her, hvad I kan søge støtte til.
- Fra legater og fonde. Legatbogen har samlet en oversigt for Faglige Seniorer, hvor I kan se, hvor I kan søge støtte. Se oversigten her
- I kommunen, hvor I kan søge støtte efter paragraf 18 og 79. Se hvordan I søger støtte efter § 18 og § 79.
- I kan søge støtte til at holde et førstehjælpskursus. Se her, hvordan I bestiller et gratis førstehjælpskursus
Klubbens bestyrelse
Vi vil gerne have oplyst navn, adresse og e-mail på jeres bestyrelse, så vi ved, hvem der er valgt til formand, næstformand, kasserer, bestyrelsesmedlem, bilagskontrollant m.v.
I de fleste klubber er der en aftale om, hvem der sender oplysningerne til sekretariatet. De fleste aftaler, at det er kassereren eller sekretæren i bestyrelsen, som har ansvaret for indberetningen efter generalforsamlingen eller, når nogen udtræder af bestyrelsen.
Men hellere en gang for meget, end en gang for lidt, så du er meget velkommen til at indberette, hvis du ved, at der er sket ændringer.
Indsend oplysninger om klubben her
Du kan også ringe til os på telefon 33 63 24 50.
Registrering i klubkartoteket
Sekretariatet i Faglige Seniorer registrere oplysningerne om klubbens bestyrelse i vores klubkartotek, så vi kan sende vores nyhedsbrev ud til alle i bestyrelsen, hvis I har sendt os e-mailadressen.
Oplysninger om klubbens medlemmer får vi fra forbundene. Det gælder dog ikke for de tværfaglige seniorklubber. Hvis du er bestyrelsesmedlem i en tværfaglig klub, skal I en gang om året sende medlemsindberetning til os. Vi skriver til jer om medlemsindberetning i december måned, og så har de tværfaglige klubber frist til medio januar til at få materialet sendt retur til sekretariatet.
Har I spørgsmål til registrering eller brug for hjælp, kan I ringe til Marianne Engquist på telefon 33 63 24 50.
Vejledning til behandling af persondata i klubber og sektioner
Nyhedsbrev for aktive i klubber, sektioner og kommunegrupper
Her kan du tilmelde dig Faglige Seniorers nyhedsbrevet for aktive.
Hjælp til arbejdet i den lokale seniorklub
Hvis I har brug for hjælp til arbejdet i klubben, så kontakt sekretariatet. Vi vil meget gerne hjælpe og eventuelt deltage i et bestyrelsesmøde eller holde oplæg på et klubmøde.
Vi kan også hjælpe med forslag til klubbens aktiviteter.
Kontakt os på telefon 33 63 24 50.
Kurser for klubber og sektioner
Faglige Seniorer tilbyder en række kurser for aktive i klubber og sektioner. Kurserne afholdes i samarbejde med AOF.
Digitale værktøjer
Faglige Seniorer har lavet et regnskabsprogram til bogføring og årsregnskab.
Du finder de digitale værktøjer her.
Klubbens aktiviteter kan vises her på hjemmesiden, hvis I sender dem i den elektroniske aktivitetsblanket.
Indsend jeres aktiviteter her.
Rejseafregning for aktiviteter i Faglige Seniorer
Hvis du har været til møde inviteret af Faglige Seniorer, så dækker vi dine rejseudgifter, hvis det fremgår af indbydelsen, eller er aftalt på stedet.